Akció (42) : Mocskos zsaru - New Orleans utcáin (am. akció-dráma 120p. 2010) |
Mocskos zsaru - New Orleans utcáin (am. akció-dráma 120p. 2010)
2010.03.19. 23:19
Valér: Nicholas Cage az idei évezredben még nem nagyon alkotott maradandót, mert A szellemlovasban, a Képletben és a Nemzet aranyában is kevesebb volt, mint amit elvárunk tőle. 2010-re azonban összeszedte magát, és Gerard Butler megszégyenítő módon öt szerepet is vállalt idénre. Ezzel a filmmel azonban igen magasra tette a lécet, Eva Mendessel és Val Kilmerrel együtt!
Miért utálják a rendőröket?: A legutóbbi nagyobb szabású alkotásokban, amikben rendőrök voltak a főszereplők, ott mindig belőlük vált a gonosz, gondolok itt arra, hogy például Hoffmannból gyilkos lett a Fűrészben, míg Dicaprio megőrült a Viharszigetben. Itt a címből is láthatóan Nicholas Cage már 'mocskosként' is indul, és nem árulok el nagy titkot azzal, hogy az is marad. Kezdjük ott, hogy egy kurva a csaja (Eva Mendes^^) valamint nem telik el úgy 10 perc a filmben, hogy ne szippantana egy kis kokót. Nagyon érdekes az egész filmben, ahogy Cage karakterének életét mutatják be. Beáll drogosokhoz, akiket később letartóztat, fogad össze vissza focira, ahol bukik, és tulajdonképpen végig azt figyelhetjük, ahogy csúszik lefele. Ez pedig végig magával ragadja a nézőt. Előre tisztázom, ez egy művészfilm, tehát senki ne számítson egy Légió-féle agynélküli lövöldözésre!
Hihetetlen egyéniségek: Mint azt a bevezetésben említettem, Nicholas Cage bizonyos anyagi gondokkal küzdött egészen addig, amíg nem írt alá 5 filmszerződést csak az idei évre. (Ezzel pedig az egyetlen vetélytársa lehet 2009 legtöbbet kereső színészének, Gerard Butlernek) Meg is hálálja a rendezőnek, hogy kiválasztották erre a szerepre, hiszen óriásit alakít, akárcsak a prostit játszó Eva Mendes. Ez a két főszereplő két hihetetlen jó karakter. Egy akciófilmtől nem is vártam volna ilyen jól megformált karaktereket. Na és akkor jön ami mégjobban meglepett: A mellékszereplők. Az akár egy-két percre szereplő emberkék is nagyon érdekesek, gondolok itt a két órát viselő dílerre, vagy az autópályás rendőrnőre, vagy Cage fogadótársára, vagy a kurvázó öregemberre, vagy a híres apukával rendelkező teljesen diló férfire, vagy a kis néger gyerekre, annak nagymamájára, és még nagyon sokáig folytathatnám a sort.
Kiváló fordulat (Spolier): A művészfilmek hatalmas előnye a popcornfilmek előtt, hogy a befejezés még véletlenül sem sablonos. Ugye, mint az első fejezetben említettem a filmben Cage életének lefele csúszását figyelhetjük végig, ahogy kokóról átszokik a durvább szerekre. Így szinte mindenki számára egyértelmű, hogy a végén meg fog halni, mint Rourke a pankrátorban. A legnagyobb meglepetésre ez nem következik be. Az utosló 10 percben majdnem minden renbejön neki, és amikor azt hinné az ember, hogy na most meghal, akkor is téved, mert már ki is írják a rendező nevét...
Összességében a Mocskos Zsaru Nicholas Cage-nek jött a legjobban, hiszen ezzel egyértelműen visszakerült a legnagyobb színészek közé, és mindenki elfelejti, hogy az Oscar-díjas színész 2001 és 2010 között 'nem volt olyan jó'. Innentől újra lehet felfele menni, de én azt mondom, hogyha ezt a szintet mindig hozza Cage, akkor már nem is fogja senki megkérdőjelezni, hogy mit keres a filmes elitben...
10/9
|